RSS

Avondklok

25 jan
Avondklok

Helaas, het coronavirus is nog steeds niet onder controle. Cijfers schommelen te veel en er moest ingegrepen worden. Onze regering, waar veel over te zeggen valt qua aanpak, heeft in hun wijsheid besloten om dan toch maar die vervelende avondklok in te voeren.

In buurlanden is het al even gaande, hier wilde men er vooralsnog niet aan. Het is toch een beperking met grote impact. Nu het een feit is, is het huilen met de pet op.

Oproepen om vooral niet aan de regels te houden zijn niet van social media weg te slaan. Met stevige bewoordingen wordt geprobeerd mensen de mobiliseren om massaal er geen gehoor aan te geven. Gelukkig zijn er ook mensen met veel meer verstand die er niet op gereageerd hebben en zich wel aan de regels willen conformeren.

Stoere woorden als ” ik ga mij er niet aan houden” “ik laat mij niet inperken” “ik kan dan niet onthaasten na verplichtingen” zijn niet van de lucht. Maar als je dan verder leest, dan zie je toch dat ze keurig netjes voor 21:00 al thuis zitten. Het is me toch niet wat, dat je niet doelloos het land door kan reizen. Je zou er bijna medelijden mee krijgen. Het dwangmatige reizen, om het reizen, is eigenlijk best wel voer voor een club psychologen.

Ook las ik dat de suïcide cijfers omhoog zouden schieten. Waar dat op gebaseerd is, geen idee. Ik lees niets daarover in de media van de buurlanden, die een veel strengere avondklok hebben (18:00 of 20:00) Het is een toestand, dat zeker. Al heb ik wel het idee dat het veel erger gemaakt wordt dan het al is. 21:00 is geen verkeerde tijd, als je de 18:00 en 20:00 in ogenschouw neemt. Kan je toch net even iets meer doen dan in de strengere landen.

De rellen van afgelopen weekend, die zijn kansloos natuurlijk. De avondklok aangrijpen om de boel maar kort en klein te slaan, wagens in brand te steken, winkels te plunderen, heeft niets met die avondklok te maken. Mijn mening is dat dit aangegrepen werd om te rellen om het rellen. Dit tuig, waarvan 7 minderjarige gassies in Amsterdam nu nog vast zitten, mogen van mij de zwaarst mogelijke straf krijgen die mogelijk is.

Ik hoop dat de cijfers snel zullen zakken en dat die avondklok niet verlengt hoeft te worden. Ook hoop ik dat de GGD meer mogelijkheden toegereikt krijgen zodat ze nog meer en sneller kunnen gaan vaccineren. Tot die tijd zullen we het toch samen moeten doen, hoe vervelend, eenzaam en troosteloos het ook is.

 
2 reacties

Geplaatst door op 25 januari 2021 in Joop1969

 

2 Reacties op “Avondklok

  1. Rene Knuvers

    25 januari 2021 at 14:0

    Helemaal mee eens, Joop! Hoeveel mensen ‘veilig achter hun scherm’ de protesten aanwakkeren. En nu het allemaal uit de hand is gelopen, wissen ze massaal posts. En enkele ‘stoere’ hardliners gaan verkondigen dat ze zeker ‘geen afstand nemen’ van de rellen. Sneuneuzen zijn het.

     
  2. Joop

    25 januari 2021 at 15:0

    Inderdaad, Rene.

    Viel mij ook op dat er een aantal tussen zaten die begonnen over vereenzaming, omdat ze ipv 22:30, 21:00 thuis moesten zijn. Nou…. ik geloof daar niet zo in. Ouderen die de hele dag binnen zitten en niemand zien, die vereenzamen. Gasten die de hele middag en avond dwangmatig in die treinen huizen, die zijn of worden echt niet eenzaam. Gewoon weer een drogreden om het vuurtje op te stoken

     

Plaats een reactie