RSS

Gelukkig en Gezond 2021

09 jan
Gelukkig en Gezond 2021

Dat is wat we elkaar gewenst hebben op 01-01-2021. En het nieuwe jaar begon voorspoedig. 02-01-21 gezellig met de kinderen een soort van nieuwjaarspakjesavond georganiseerd en onder het afdak gegourmet.

Maandag de 4e kom ik beneden en ligt er een briefje, Jessica is voor een corona test. (huh?) Er was helemaal niks aan de hand, de afgelopen dagen, maar ze had die maandag ineens geen reuk en smaak meer. Kan gebeuren, er heerst buiten COVID-19 ook gewoon nog de griep.

Dinsdag voelde ze zich al niet helemaal topfit, en ’s avonds kreeg ze tegen 22:00 de uitslag. Positief! Sh*t! Tess en ik moesten in thuis quarantaine en blijven dat s.w.s t/m de 15e. Jessica moest in thuis isolatie, s.w.s tot se 18e. Dat heeft te maken met haar medicijnen voor de reuma.

Tess en ik moesten na 5 dagen getest worden, en dat hebben we vandaag, 09-01-21 ondergaan. Brrr, was voor Tess de 2e test en voor mij alweer de 3e. Deze keer was het erger dan de vorige keren. Komt doordat er nieuwe wattenstaafjes gebruikt worden. Dunner en moeten langer in de neus en aan beide kanten van de keel gehaald worden. Lekker tegen de huig aan, wat weer kokhalzen veroorzaakt haha.

Groot compliment aan onze werkgever NS. Jessica staat, uiteraard, op ziek, zij is tenslotte positief getest. Ik sta op B.A. (Betaald Afwezig) Afwachtende de uitslag van de coronatest, blijft dat zo. Als ik negatief ben, dan mag ik vanaf de 12e weer gaan en staan waar ik wil, met inachtneming van de geldende regels. Alleen, ik mag nog niet werken. Daar baal ik wel van, maar het is zoals het is. Tess mag dat ook niet, die baalt nog meer omdat ze niet kan afspreken met haar vriendinnen.

Het ziektebeeld van Jessica is wisselend. beroerd, opgewekt en weer beroerd. Verschilt echt per dag. Maar… ze heeft gelukkig nog geen koorts en is, buiten wat verkouden, niet benauwd o.i.d. Dat stemt ons wel gerust.
Verder ligt ze lekker in d’r bed, heeft ze een belletje (of via iMessage) RoomService, en kan ze op haar MacBook haar series kijken en haar boek lezen, welke ze gekregen had van de kids.

Het is een gek virus. Je gaat de deur uit, niks aan de hand, 2,5 uur later heb je geen reuk en smaak meer en binnen 12 uur ben je zo beroerd als maar kan.. Hou je aan de richtlijnen, dan ben je relatief veilig. Al zegt dat natuurlijk niet alles, want Jessica deed het ook, en toch ligt ze nu ziek in bed.

 
4 reacties

Geplaatst door op 9 januari 2021 in Joop1969

 

4 Reacties op “Gelukkig en Gezond 2021

  1. elrilodder

    9 januari 2021 at 12:0

    Hoop dat jullie snel weer oké zijn !!!

     
    • Joop

      9 januari 2021 at 13:0

      Tess en ik zijn tot nu toe nog steeds oké. Jessica is nog zozo.

      Dank je wel 😊

       
  2. Jaap

    9 januari 2021 at 21:0

    Beterschap voor Jessica.
    Sterkte voor jullie allemaal.

     
    • Joop

      9 januari 2021 at 21:0

      Dank je wel, Jaap! Zal het doorgeven 😉

       

Plaats een reactie