RSS

Pro of Anti

13 dec

Zoals iedereen wel weet, ook degene welke onder een steen leven, heerst er een soort van pandemi in de wereld en dus ook in Nederland. En dat is zeer vervelend, want je kan er doodziek van worden, of er zelfs aan overlijden. Om dat laatste enigszins te voorkomen zijn een aantal farmaceutische bedrijven als de wieder weerga aan de slag gegaan om een vaccin te ontwikkelen die, als het even mee zit, ons immuunsysteem gaat ondersteunen om ons te beschermen tegen COVIS-19. En na hard werken en veel testen, is er een vaccin welke die ondersteuning biedt. En dat is, mijn mening, een fantastische ontwikkeling.

Maar…. er zijn tegengeluiden, en dat is prima. Mensen moeten de voors en tegens kunnen horen en lezen, maar dan wel wetenschappelijk onderbouwd. En daar wringt de schoen een beetje (boel). In ons landje hebben de mannen Baudet en Engel een hele andere mening, en dat mag, maar die zijn niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Vooral de heer Engel, een mislukte dansleraar, is helemaal niet wetenschappelijk onderlegt, en de heer Baudet baseert zijn uitspraken op onderzoeken die, helaas voor hem, keer op keer onderuit gehaald worden door de wetenschap. Het gevolg is wel dat, omdat ze maar bij elke gelegenheid blijven herhalen dat we geïnjecteerd worden met gen-therapeutische rommel, er nu nog een groot aantal mensen niet gevaccineerd zijn. Zeker uit de mond van een, in mijn ogen compleet ontspoorde politicus, is dat best wel zorgelijk.

En dat heb ik dan gisteravond mogen ervaren. Ik had pauze op Den Haag, en zat daar op m’n gemak een sigaartje te roken toen het gesprek tussen 4 collega’s begon over COVID-19. Alle 4 waren ‘weigeraars’ en alle 4 participeerden ze in diverse groepjes op Telegram waarin de anti vaxxers samen komen. Er was 1 collega, Turkse komaf, die niet meer naar zijn geboorteland gaat omdat mama en papa gevaccineerd zijn en omdat hij daar werd aangesproken op het niet dragen van een mondkapje.

Mama ging een vaccinatie halen toen hij er was, werd boos op haar, kregen mot, en hij is vertrokken… Ik vind daar iets van, natuurlijk. Een vaccinatie, of je nu voor of tegen bent, kan nooit en ten nimmer tussen ouder(s) en kind komen te staan. Gebeurt dat toch, dan is er altijd al iets mis geweest in die relatie..

Om terug te komen op mijn pauze. Ik kreeg de vraag of ik wel gevaccineerd was. Ja, dat ben ik. Kreeg me daar een stortvloed van kritiek over me heen gestort.. echt niet leuk meer.. Ik heb ze gezegd, luister. Iedereen is vrij om een keus te maken. Maar ga mij niet af zitten zeiken omdat ik wel gevaccineerd ben. En tegen die Turkse collega zei ik ook nog dat ik het niet kan begrijpen dat hij boos op z’n moeder werd omdat zij haar keus om wel gevaccineerd te worden, niet kon respecteren. Ik vond en vind dat respectloos.

Maar het werd nog gekker. Er komt een black-out aan. Wanneer kon de collega niet exact zeggen, maar hij was blij dat hij 3 hoog achter woonde. Het riool gaat overstromen, huizen zullen onder komen te staan, voedsel gaat schaars worden, massale vechtpartijen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden zullen er komen bij de winkels om voedsel. De man had, trouwens niet handig als BOA, een Samoerai zwaard in huis, en hij zal niet schromen om dat ding te gebruiken als de black-out eenmaal een feit is. Gaat overigens een week of 3 duren, en de gevaccineerden zullen massaal de straat op gaan, omdat zou blijken dat ze door de overheid (Rutte en de Jonge) belazerd zijn. Gevaccineerden gaan ook allemaal 10-15 jaar eerder dood door die gen-therapeutische rommel.

Ik ben niet snel van m’n stuk te brengen en voel mij ook niet snel geïntimideerd, maar deze 4 anti’s baarde mij wel zorgen. Geeft toch een inkijkje in wat er op Telegram en in de diverse groepjes zich afspeelt. En…je zit met ze op de trein. En als ze mij nu al zo afzeiken, wat gaat er dan gebeuren, nu ze mijn smoelwerk hebben gezien, als er problemen zijn tijdens een rit samen?

Iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen. Ik spreek niemand aan op en stoot ook niemand af die een andere keuze heeft gemaakt dan ik. Maar wat ik dus niet kan en wil accepteren is dat ik wel als een gevaccineerde paria word bekeken, en dat ik bekeert moet worden.. Oprotten!

 
2 reacties

Geplaatst door op 13 december 2021 in Joop1969

 

2 Reacties op “Pro of Anti

  1. Jose

    14 december 2021 at 05:0

    Nou ja zeg die zijn niet goed in het meloenetje o bah joh dat is niet fijn zulke colegas

     
    • Joop

      14 december 2021 at 13:0

      Het baart mij wel zorgen hoor. Je moet namelijk ook met ze werken, wat het, nu ik ze aangehoord heb, wel wat moeilijker.

      Iemand veroordelen/beoordelen over een keuze is zo niet netjes.

       

Plaats een reactie