RSS

Dienst 610

07 sep

Dienstnummer is een reservedienst. Over het algemeen zijn het redelijk rustige diensten, met soms wat inhoud. Vandaag was het een dienst met inhoud. De inhoud werd al snel aangepast, een keer of 6 maar hahaha.

Ik zou naar Utrecht en Enschede, het werd uiteindelijk Amsterdam, en Groningen. Aangekomen op Groningen, even snel een peuk en dan met een trein vanaf daar naar Amersfoort rijden. Ook dat werd snel weer aangepast, ging maar tot Zwolle. Inmiddels werd ik dat geklooi wel een beetje zat. Maak een plan en ga daar dan niet meerdere keren in zitten rommelen. Bijkomend ding is, diverse bijsturingen zaten te klooien. Utrecht, Amsterdam en Zwolle.

Maar goed. M’n trein kwam vanuit de werkplaats Onnen binnen rollen. Peuk opgerookt en vertrekgereed gemaakt. Sein uit de stand stop en gaan met dat hok. 12 bakkies ICM (koploper) is een leuk treintje. Kwam in eerste instantie niet verder dan het viaduct (voor de kenners). Trein begon spontaan uit zichzelf te remmen… Met wat kunst en vliegwerk de remmen weer los gekregen, maar bij station Europapark was het toch echt gedaan met de pret.

Hulplijn gebeld, want wat ik wist dat hielp niet. Gelukkig was mijn kennis niet lager dan van die hulp aan de andere kant van de lijn, want wat hij opperde had ik dus al uitgevoerd. 😉 Dus, dat werd de trein uit, nadat ik de handrem had bediend, om alle remmen los te trekken. Leuke wandeling, 12 bakken heen en 12 bakken terug. Nadat ik bij de laatste spuiklep was (remmen lostrekken noemen we spuien) sloegen van 1 bak de remmen toch weer aan. Hulplijn weer gebeld, en de trein als proef even gesplitst. En wat bleek, het laatste stel was de veroorzaker van alle ellende. Van dat stel sloegen de remmen spontaan weer vast.

Goed! Dat weten we dus, wat nu? Na beraad op hoog niveau, stel achter gelaten op Europpark en met de overige stellen m’n weg vervolgd. Met +52 aangekomen op Zwolle, bleef van m’n pauze niet veel meer over dan 25 minuten.

Wat mij een beetje stoorde was, dat ik met de hulplijn in gesprek was en dat er constant andere mensen mij aan het bellen waren. Snap dat ze willen weten wat er loos is, maar als het nummer lang in gesprek is, blijf het dan niet proberen. Mensen bellen, althans ik, gewoon terug als het kan.

Maar goed! Pluim aan de treindienstleider van Groningen, de man van de hulplijn en de bijstuurder van Zwolle. Goed overleg, duidelijke communicatie en, heel belangrijk, kalmte en rust.

Ps: M’n colbert kan in de was. Die was kletsnat geworden van het transpireren. Ondanks dat het niet zo warm was, was het toch even flink doorwerken om de schade te beperken.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 7 september 2020 in Joop1969

 

Plaats een reactie